سرگرمی- تفریحی- آموزشی

سرگرمی- تفریحی- آموزشی

سرگرمی- تفریحی- آموزشی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


تا نسوختید فرار کنید

آتش سوزی

مطمئن شوید كه در هر شرایطی راهی برای خروج وجود دارد

 

برخی از افراد سیستم های امنیتی پیچیده ای را برای خانه های خود در نظر می گیرند. پیش از پرداخت هزینه برای سیستم های امنیتی الكترونیكی ابتدا مطمئن شوید كه برنامه ای برای خروج اضطراری در آن وجود دارد.

فضای اختصاصی برای بخاری و هیتر

بخاری و سایر گرم كن ها نیاز به فضای اختصاصی دارند. بهتر است آنها را حداقل 50 سانتی متر دور از موادی كه به راحتی آتش می گیرند، قرار دهید. هیچ گاه وقتی قصد خارج شدن از منزل را دارید، بخاری و وسایل گرم كننده را روشن نگذارید.

سیگاری ها بیشتر مراقب باشند

هیچ گاه در تخت خواب و یا زمانیكه احساس خواب آلودگی می كنید، سیگار نكشید. ته سیگارهایی كه به درستی خاموش نشده اند یكی از ابتدایی ترین دلایل بروز آتش در منازل مسكونی هستند.

 

آتش سوزی

در زمان آشپزی دقت كنید

مواد قابل احتراق و اشتعال را دور از شعله گاز نگه دارید. در زمان آشپزی لباسی بپوشید كه آستین های آن تنگ باشد. اگر روغن درون ماهیتابه آتش گرفت، با رعایت نكات ایمنی درب ماهیتابه را روی آن بگذارید تا آتش خفه شود، و شعله را خاموش كنید.

خطرات كبریت و فندك

كبریت و فندك در دستان كودكان فاجعه به بار می آورند. آنها را جایی بگذارید كه كودكان به آن دسترسی نداشته باشند. به بچه ها آموزش دهید كه كبریت و فندك جزء ابزار و اسباب كار هستند و فقط بزرگترها مجاز به استفاده از آن می باشند.

 

نكات ایمنی برقی را رعایت كنید

اگر وسیله ای برقی هنگام كار كردن دود كرد و یا بوی سوختگی از آن بیرون آمد، كار كردن را قطع كنید، وسیله را از پریز برق در بیاورید و به تعمیرگاه ببرید. سیم های فرسوده را تعویض كنید، و از سیم های رابط طویل استفاده نكنید. حتی الامكان سیم های رابط را از زیر فرش رد نكنید. هیچ گاه در جعبه تقسیم و فیوزها كارهای مهندسی انجام ندهید!

خنك كردن محل سوختگی

اگر كسی دچار سوختگی شده بود محل سوختگی را برای 10 الی 15 دقیقه در معرض آب یخ قرار دهید. اگر محل سوختگی تاول زد حتماً به پزشك مراجعه كنید.

خروج اضطراری از خانه را تمرین كنید و راههای خروجی را پیش از وقوع حادثه امتحان كنید. در زمان آتش سوزی دود همه جا را فرا گرفته و به راحتی نمی توانید اطراف خود را ببینید.

مراقب لامپ های هالوژن باشید

اگر در منزلتان از لامپ های هالوژن استفاده می كنید، مطمئن شوید كه با پرده ها و پارچه های قابل اشتعال به اندازه كافی فاصله دارند. هیچ گاه زمان خروج از خانه آنها را روشن نگذارید.

سایر نكات ضروری:

 

 پیش از باز كردن درها ابتدا آنها را با نوك انگشتان لمس كنید تا اگر درب بیش از اندازه گرم شده بود دچار سوختگی نشوید.

 

 اگر لباس هایتان آتش گرفت آنها را در بیاورید و یا روی زمین بخوابید و غلط بزنید.

 در زمان خواب درب اتاق خواب را ببندید. این كار مانع ورود دود و گرمای كشنده به داخل اتاق شده و شما زمان بیشتری برای گریز از آتش پیدا می كنید.

‌به هر طریقی كه می توانید كلیه ساكنان را با خبر كنید: داد زدن، كوبیدن به دیوارها، سوت زدن و...

‌ در آتش سوزی زمان اهمیت بسیار زیادی دارد. وقت خود را با لباس پوشیدن هدر ندهید، و به دنبال اشیاء قیمتی خود نباشید.

‌ هنگام خروج هیچ گاه از آسانسور استفاده نكنید. شعله های آتش به سمت بالا زبانه می كشند و محور عمودی آسانسور بهترین مكان برای گسترش آتش است. اگر برق آسانسور قطع شود، شما در داخل آن حبس می شوید.

 اگر محیط پر از دود شده بود خم شوید و روی دست ها و زانوهای خود حركت كنید.

 هیچ گاه از چراغ های خوراك پزی برای گرم كردن فضای داخلی خانه استفاده نكنید.

 

نشریه منزل

 


 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:خانواده,خانه و خانواده,خانه,چگونگی فرش شستن,شستن فرش,راهای فرش شستن,نکات خانه داری,خانه داری,جلوگیری از سوختن,فرار از سوختن,ایمنی در مقابل سوختن, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
با سلام خدمت شما کاربران گرامی! از اینکه به این وبلاگ سر زدید بی نهایت سپاسگذاریم و امیدوارم که لحظات خوب و جذابی را در هنگام بازدید از این وبلاگ داشته باشید. من میثم جعفری اریسمانی متولد 1360 ، متولد و ساکن شهرستان نطنز و فارغ التحصیل کارشناسی رشته روانشناسی می باشم و این وبلاگ را با هدف سرگرم شدن شما عزیزان ایجاد کردم که امیدوارم بتوانم در این راستا گامهای مفید و مؤثری را بردارم انشاء الله.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to funweb.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

باکس هوشمند ام دی پارس